Schroth Tedavi (Skolyoz Tedavisi)

SCHROTH

Skolyoz önemli bir spinal deformite hastalığıdır.

Tedavi edilmediğinde;

• Kişide yaşam boyu sürecek sırt ve boyun ağrısı,
  • İleri deformitelerde solunum yetersizliği,
  • Fazla efor gerektiren günlük yaşam aktivitelerinde yetersizlik,
  • Bedenini normal postürlü bireylere göre eğri hissetmesi nedeniyle gelişen depresyon hali beklemektedir.

Skolyozun erken teşhis ve tedavisi önemsenmelidir.

Uygulanan tedavi yöntemi cerrahi olsun veya olmasın ‘’egzersiz’’ tedavideki altın standarttır.

Skolyozda egzersiz yoğun ve disiplinli olarak yapılmalıdır.

Dünyada skolyozda önerilen egzersiz teknikleri arasında en çok kabul gören Schroth’un 3 – Boyutlu Egzersiz tedavisidir.

Yapılan çalışmalarda Schroth tekniklerin de hastaların çok az cerrahiye gereksinim duyduğu ve düzeltilmiş deformiteye bağlı olarak kendilerinden memnuniyet duyma oranlarının belirgin şekilde arttığı gözlemlenmiştir.

Skolyoza özel bir rehabilitasyon programı olan Schroth egzersizleri kendisininde skolyozu olan Katherina Schroth tarafından 1921’de Almanya’da bir atölyede çalışmaları sonucu ortaya çıkmıştır.

Schroth, başarı ve yoğunluk açısından eşşiz bir metoddur.

Skolyoz egzersizi olarak 3 boyutlu bir yaklaşım içeren Schroth yöntemi, bozulmuş vücut dengesini tüm düzlemlerde yeniden düzenlemeyi amaçlar . Fonksiyonel segment olarak bilinen kavram ışığında kişiye özel olarak planlanmaktadır.

Schroth Tedavisi,

• Gövdeyi uzatan,
  • Vücuttaki dengesizliği düzelten,
  • Vücuttaki konkaviteleri rotasyonel nefes alma isimli özel bir nefes tekniği ile omurga eğriliğini 3 boyutlu olarak ele almaktadır.

Schroth yöntemi skolyozu olan her yaş grubu hastalarda uygulanabilir. Erişkin çağda vücut algısının iyileşmesinde ve ağrıların azalmasında etkili olabilir.

Schroth egzersizleri ön değerlendirme sonrasında oluşturulacak egzersiz reçetesiyle kişiye özel olmalıdır.

Schroth egzersizleri kliniğimiz de alanında Uzman Fizyoterapistler eşliğinde uygulanmaktadır.

Fotoğraf Galerisi